9/11

För sju år sedan, precis på denna dag, satt jag och åt lunch på Krämarens gamla resturang, varpå det kom ett sms där det stod: "Ett plan har flygit in i World Trade Center".
Jag tänkte lite för mig själv att... Ja, det var väl någon segelflygare som flygit in i ett fönster och fortsatte äta. Efter en stund kom ett till sms: "Ett till plan har flygit in i byggnaderna".

Då förstod jag att detta inte var någon vanlig händelse. Jag och Daniel sprang ner på gatorna och in på Expertbutiken där jag fick uppleva en sån där händelse som man aldrig glömmer. Inne i TV-avdelningen stod samtliga apparater på och alla visade samma bilder på de rykande tornen.
Det bisarra med denna situation är att precis innan vi satte oss och skulle äta så stod vi inne på Akademibokhandeln och kollade på kartor över New York. Väldigt lustigt.

Sedan dess har jag ständigt följt olika teser och idéer om vad som verkligen kan ha hänt den där soliga morgonen i New York för sju år sedan.
Den grundläggande faktan om händelsen är faktiskt felaktig och det räcker med att se koalitionsbilden för att förstå det.
Jag bifogar här en bild från koalitionen på World Trade Center 2. Den enorma explosionen kan inte uppstå av ett inflygande plan på det sättet och med tanke på att det de facto var en Boeing 767:a så skulle den rimligtvis ha flygit igenom byggnaden, men den andra sidan visade inte en skråma.
Explosionen tyder på att planet måste haft bomber ombord som exploderade vid impakt och då ryker hela tesen om att det skulle vara en "spontankapning av fyra plan".
Det var så planerat och jag tror att det går väldigt högt upp i leden.

Well, vart lade jag nu min gamla 9/11 pin?


Kommentarer
Postat av: san

finns en dokumentär om det där..

men då disskuteras det inte om att det fanns bomber ombord, utan det spekuleras om att det redan fanns bomber installerade i wtc.

2008-09-11 @ 23:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback