2008-09-24

Det känns ganska konventionellt, men jag sållar mig till hyllningskören som gör vågen för Heath Ledgers insats som Jokern i The Dark Knight. Jag bekänner gärna öppet att de flesta inte skulle se på filmen med samma ögon om Heath fortfarande fanns hos oss. Men i sin helhet så sätter det bara hans karaktär mer i fokus och vilken fantastisk insats han de facto presterar. Jag hyllade inte Jack Nicholsons insats som Jokern i Batman (1989) då jag såg för mycket överspel och Tim Burtons överkåta användande av skuggor där hans dramaturgiska kompetens lackar. Men Ledger ger oss en skurk på gränsen till nervsammanbrott, en filmskurk som kommer att stanna hos mig för en lång tid.
The Dark Knight är, enligt undertecknad, den bästa
(superhjälte/dc/marvel)adaptionen som jag har sett sedan Superman - The Movie (1978). Punkt.

--

Jag satt och tittade på det fjärde avsnittet i OTH's sjätte säsong nu och fann mig njutandes av det bästa avsnittet på över ett år. Och i avsnittets slutparti med alla bildmontage så hör jag en låt som är helt fantastisk och jag sitter och funderar på vad det kan vara, sångaren låter som Chris Cornell men musiken låter som Timbaland så jag borde tänka om, men sedan minns jag att jag läste ett mailutskick om ett udda samarbete och tro på fan att låten var just "Scream" som är ett samarbete mellan de två musikerna.
Hämta låten här.

Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: Ja jag tror det! :o jo, det gjorde jag nog.

Postat av: Linn

Oth <3

2008-10-18 @ 04:16:50
URL: http://ffamousunknown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback